Tämä on retropeliblogina alkanut, mutta ajan myötä muovautunut kaikkien aikakausien kattavaksi pelipäiväkirjablogikseni. Motivoinnin ylläpitämiseksi kesken jääneistä peleistä raportointi kielletty. Vanhempia pelejä koskevissa jutuissa saattaapi olla spoilereita, mutta yritän välttää niitä yhtään uudempien kanssa. Huonoa suomea on sentään kaikissa.
perjantai 28. heinäkuuta 2017
[PC] Diablo 3: Rise of the Necromancer DLC (2017)
Vanha kunnon Diablo teki sen taas. Pitkään olin turvallisesti "katkolla", eikä alkuvuoden Anniversary Eventtikään saanut minua jäämään sen enempää pelailemaan, mutta Necromancerin dlc siinä onnistui.
Ei tässä puhuta onneksi mistään ihan hirveistä tuntiluvuista tai oikeasta ongelmasta, mutta häiritsevästi kun Diablon käynnistää, niin ei sitä enää kiinni tehnyt mieli laittaa kuin pakosta. "Yksi greater rifti vielä, ai ei ollutkaan griftiavaimia, no tavallinen rifti sitten nopeasti ensin, sen jälkeen grifti ja sitten lopetan". Ja en tietenkään lopettanut. Tai sitten on "pakko" tehdä äkkiä bountyja kullen taikalaatikon käyttöä varten, jonka jälkeen voi vielä tehdä nopeasti yhden riftin tms. Aina on jotain kulman takana odottamassa ja tulossa, että pakko on vielä jotain tehtävä ja hieman pelattava, ennenkuin haluaa lopettaa.
Pitkään mietin että viitsinkö laittaa rahaa likoon Necromancerin delsuun, kun en ollut ihan varma olisiko se kalliihkolta tuntuvan hintansa arvoinen (15e). Oli se, ainakin jos laskee eurohintaa pelituntia kohden.
Viikatteita käyttävä Necromancer on hyvä lisä hahmokaartiin eikä tunnu liian päällekkäiseltä Witch Doctorin kanssa, mitä alkuun pelkäsin, mutta eipä tässä delsussa oikein muuta konkreettista sisältöä sinällään ollutkaan hahmon ja sen omien uusien tavaroiden lisäksi. Tokihan Diabloa on päivitelty ilmaiseksi aika ajoin ja löysinkin ennennäkemättömiä vihollisia, itemeitä ja muutamia uudennäköisiä alueitakin pelatessani, joten sinällään minusta tuntui, että delsu olisi tuonut mukanaan enemmän sisältöä kuin todellisuudessa olikaan. No, enivei, Necromancer on hahmona minusta kiva ja onnistunut, jolla todennäköisesti voi pelata (riittävän) menestyksekkäästi usealla eri tavalla.
Delsun ostettuani oli juuri sopivasti alkanut uusi seasoni, joten tein necrostani softipuolen season-hahmon. Ei siinä kauaa mennytkään, kun jäin lievään koukkuun. Koko ajan tapahtuu edistystä ja kaikesta palkitaan, eikä millään malttaisi lopettaa pelaamista.
Ensimmäinen koukku oli tietenkin saada hahmo levelille 70, sitten tehdä journeystä tehtävät, jolloin saa aloitussetin kokonaisuudessaan käyttöön, jonka jälkeen onkin paragonien ja griftien aika, ja se leikki ei sitten lopukaan koskaan, jos ei sitä itse lopeta.
Jep, olen suorituspelaaja ja katsoin netistä toimivan op-buildin, jota pienin preferenssimuokkauksin lähdin levelicäpin kilahtaessa seuraamaan. Minulla ei oikein ole tuntunut käyvän tuuria itemien tippumisen kanssa ja edelleen metsästän niitä joitain kriittisiä osia buildistani. Esimerkiksi miten vaikeaa voi olla Tasker and Theon tippuminen, hngh, olen minä niitä ennen löytänyt useitakin. Tai Necron oman asesettiosien löytyminen, eipä ole hirveästi näkynyt, eikä kyllä journeystä saatua settiäkään ole tarvinnut lähteä ancienteilla päivittelemään.
Olen nyt paragon leveleillä 326 ja griftitaso 58 meni tässä aiemmin läpi ja aikaakin jäi vielä yllättävän paljon. Olin antanut aiemmin itselleni etappeja, että p200 kohdalla voisi lopettaa pelaamisen, sitten se siirtyi p300 asti ja nyt sekin on ylittynyt reilusti. Oli myös grifti 40, 50 ja 55, mutta nyt ajattelin yrittää sen tason 60 rikkoa ja jättää oikeasti siihen. Tai sitten jo tähän. Yritänkin spontaanisti tässä kirjoittelun vimmassani jättää sen tähän, huomenna pelaan jotain muuta, enkä käynnistä Diabloa ollenkaan. Katsotaan miten käy, kun viikonloppu on puskemassa päälle ja huomenna alkaa muuten kesälomakin.. asd